2012. június 10., vasárnap

What I Miss About Me


Van egy nagyon remek Katie Melua dal. Illetve nem egy remek dala van, de ezt különösen szeretem. What I miss about you a címe, vagyis Amit hiányolok belőled. Nem feltétlenül kritika, hanem az az érzés, amit az ember egy kapcsolat végén érez. Mikor kicsit haloványabban látod az elmúlt idők rossz pillanatait, és hajlamos vagy csak arra gondolni, hogy mennyi klassz pillanatotok volt,mennyi minden hiányzik a másikból, a közös életetekből. 

Erről énekel Katie is. Hogy hiányzik a közös reggeli kávézás, hiányzik, hogy együtt várjanak a buszra reggel, hiányzik egy csomó minden. Aztán a dal végére elér oda,hogy igen, rossz,hogy mindez már nincs. De amikor társaságban a srác, mindig az ő kárára sütött el poénokat az nem hiányzik. És az sem  hiányzik, hogy kicsinek és értéktelennek érezze magát mellette. És egyáltalán, így már ez a kapcsolat sem hiányzik.

Mikor egész nap rohangáltam, mint a mérgezett egér, jó úgy hazaérni, hogy a lakásban csönd van, és senki nem piszkál. És leülhetek pihegni a kanapéra, és telhetnek el órák úgy, hogy csak a saját lélegzetemet hallom. 

Jó, hogy senkit nem zavar, ha a délelőttöt pizsamában töltöm, csak azért, mert ráérek. 

Jó, hogy tudom, ha valamit A-helyre raktam le, az reggel is ott lesz. 

Jó, hogy csak a saját bolondériáimmal kell együtt élnem.  

Jó, hogy erre az icipici területre, nem kell még egy élet minden apró-nagyobb hozadékát bezsúfolnom. 

Jó, hogy ez az enyém, és itt én vagyok én. 

De, mikor egy rohangálós, fáradt nap után hazaérek, és nincs senki, akivel beszélgethetnék, az nem jó. 

Ahogy az sem, hogy egyedül kell nevetnem a filmeken. És sírnom is. És egyáltalán mindent. 

Nem tudok kire szépen nézni, hogy ugyan csináljon már nekem egy teát, mert létezni is fáradt vagyok, cserébe reggel ágyba viszem a kávét. 

Félnem is egyedül kell. Az sem jó. 

Az otthonnak csak én illata van. Ha haza megyek, Eger-haza, akkor mindhármunkat érzem a lakásban. Függetlenül attól, hogy hányan vagyunk jelen. Ha belépek az RS7-be csak magamat érzem. Az én illatomat, az én lelkemet, az én örömömet, az én bánatomat. Nincs meglepetés,  minden olyan, amilyennek ott hagytam.

Egyedül lenni kényelmes. Egyedül lenni sokszor praktikus. Egyedül lenni nehéz.  Egyedül lenni félelmetes. Egyedül lenni, minden látszat ellenére,borzasztó összetett dolog. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése